Prowadzisz w firmie dziaล specjalizujฤ cy siฤ w rozwiฤ zywaniu problemรณw technicznych zwiฤ zanych z produktami bฤ dลบ usลugami, ktรณre sprzedajesz? Aby proces ten przebiegaล sprawnie, wymaga to przede wszystkim odpowiedniej organizacji pracy w przedsiฤbiorstwie oraz efektywnej komunikacji wewnฤtrznej. Istotne wsparcie w obu tych aspektach zapewni system ticketowy. Z artykuลu dowiesz siฤ, czym on jest oraz jakie sฤ jego podstawowe funkcje. Poznasz takลผe kluczowe symptomy ลwiadczฤ ce o tym, ลผe warto wdroลผyฤ go w przedsiฤbiorstwie โ sprawdลบ, czy Twoja firma go potrzebuje!
Do czego sลuลผy system ticketowy?
System ticketowy to oprogramowanie odpowiedzialne za centralizacjฤ procesรณw zwiฤ zanych z obsลugฤ zgลoszeล. W ramach jednego narzฤdzia odbywa siฤ ich rejestrowanie, przetwarzanie oraz rozwiฤ zywanie. Postฤpy tego procesu moลผna ลledziฤ na bieลผฤ co w czasie rzeczywistym. Dostฤp do nich ma kaลผdy, posiadajฤ cy odpowiednie uprawnienia pracownik, ktรณry do tego w dowolnej chwili moลผe aktualizowaฤ statusy. Co bardzo istotne, system ticketowy moลผna wykorzystaฤ zarรณwno do obsลugi zgลoszeล od klientรณw, jak i wewnฤtrznych.
Podstawowy schemat dziaลania systemu ticketowego
Nowoczesne systemy ticketowe sฤ oprogramowaniem skalowalnym, co oznacza, ลผe ich funkcjonalnoลฤ moลผna w peลnym zakresie dopasowaฤ do potrzeb firmy. Niemniej jednak schemat dziaลania takiej platformy zawsze jest identyczny โ obejmuje 3 podstawowe procesy.
- Zarejestrowanie zgลoszenia โ narzฤdzie monitorujฤ c wszystkie kanaลy komunikacji, rejestruje spลywajฤ ce z nich zgลoszenia, wprowadzajฤ c do bazy danych zwiฤ zane z nimi informacje i generujฤ c dla kaลผdego unikalny numer.
- Przypisane zgลoszenia โ po zarejestrowaniu zgลoszenie moลผe byฤ automatycznie przydzielone konkretnemu pracownikowi, ktรณry posiada kompetencje oraz uprawnienia do jego rozwiฤ zania.
- Monitorowanie zgลoszenia โ na tym etapie osoby pracujฤ ce nad rozwiฤ zaniem danego zgลoszenia mogฤ na bieลผฤ co sprawdzaฤ jego status i w razie potrzeby aktualizowaฤ go oraz dodawaฤ istotne komentarze.
Wdroลผenie systemu ticketowego w firmie โ jakie sฤ korzyลci?
Pierwszฤ i jednoczeลnie najwaลผniejszฤ korzyลciฤ jest usprawnienie komunikacji wewnฤtrznej w firmie. System ticketowy automatycznie rejestruje zgลoszenia napลywajฤ ce z rรณลผnych kanaลรณw, co praktycznie eliminuje ryzyko, ลผe jakiekolwiek zgลoszenie zostanie przeoczone. Dodatkowo przyspiesza on rozwiฤ zywanie problemรณw, szczegรณlnie gdy nad jednym zgลoszeniem pracuje wiฤcej niลผ jedna osoba โ zapewnia swobodnฤ wymianฤ informacji.
Oprรณcz tego do kluczowych korzyลci wynikajฤ cych z wdroลผenia systemu ticketowego naleลผy zaliczyฤ:
- odciฤ ลผenie pracownikรณw dziaลu BOK z obowiฤ zku wykonywania powtarzalnych czynnoลci (rejestrowanie zgลoszeล),
- podniesienie jakoลci obsลugi klienta,
- gromadzenie danych dotyczฤ cych problemรณw pojawiajฤ cych siฤ podczas obsลugi zgลoszeล, ktรณre moลผna wykorzystaฤ do wdroลผenia zmian ograniczajฤ cych ryzyko ich wystฤ pienia w przyszลoลci,
- zwiฤkszenie efektywnoลci i produktywnoลci poprzez automatyzacjฤ procesรณw zarzฤ dzania zgลoszeniami,
- lepsze ลledzenie i rozliczalnoลฤ dziฤki moลผliwoลci monitorowania statusu kaลผdego zgลoszenia,
- poprawฤ satysfakcji klientรณw poprzez szybsze i bardziej skuteczne rozwiฤ zywanie problemรณw,
- lepsze zarzฤ dzanie zasobami poprzez optymalne przydzielanie zadaล odpowiednim pracownikom,
- uลatwienie wspรณลpracy miฤdzy czลonkami zespoลu dziฤki centralizacji informacji i komunikacji,
- ลatwiejsze priorytetyzowanie i kategoryzowanie zgลoszeล, co pomaga w efektywnym zarzฤ dzaniu obciฤ ลผeniem pracy,
- dostฤp do zaawansowanych analiz i raportรณw, umoลผliwiajฤ cych podejmowanie decyzji opartych na danych,
- tworzenie bazy wiedzy na podstawie rozwiฤ zanych zgลoszeล, co przyspiesza rozwiฤ zywanie podobnych problemรณw w przyszลoลci,
- zapewnienie zgodnoลci z przepisami i wymogami audytowymi poprzez dokลadnฤ dokumentacjฤ wszystkich dziaลaล.
Kiedy warto wdroลผyฤ w firmie system ticketowy?
Platformy te sฤ stosowane m.in. w firmach zwiฤ zanych z branลผฤ energetycznฤ , finansowฤ , turystycznฤ oraz produkcyjnฤ . Powszechnie korzystajฤ z nich rรณwnieลผ instytucje z sektora publicznego. O tym, ลผe warto wdroลผyฤ system ticketowy, moลผe ลwiadczyฤ m.in.:
- rosnฤ ca liczba zapytaล od klientรณw i wynikajฤ cy z tego wydลuลผajฤ cy siฤ czas odpowiedzi na nie,
- narastajฤ cy chaos w obsลudze zgลoszeล z powodu braku efektywnej komunikacji wewnฤtrznej,
- coraz czฤลciej pojawiajฤ ce siฤ bลฤdy w zakresie obsลugi zgลoszeล.
Postaw na system ticketowy i usprawnij obsลugฤ zgลoszeล od klientรณw!
Wdroลผenie takiej platformy to inwestycja, ktรณra zwiฤkszy moลผliwoลci rozwoju Twojej firmy. Dziฤki niej bฤdziesz przygotowany nawet na masowy napลyw zgลoszeล w sytuacjach krytycznych, takich jak np. awaria uniemoลผliwiajฤ ca klientom korzystanie z usลug. Z pomocฤ systemu ticketowego pracownicy bฤdฤ sprawniej rozwiฤ zywaฤ zgลaszane problemy techniczne, co przeลoลผy siฤ na pozytywny wizerunek firmy i uลatwi utrzymywanie jej konkurencyjnoลci na wysokim poziomie.
Wiฤcej informacji znajdziesz bezpoลrednio na stronie producenta oprogramowania pod adresem: https://pirios.com/contactis-ticketing-system/