Firma OpenAI w czwartek oświadczyła, że poważna awaria jej chatbota, ChatGPT, została rozwiązana. Usługa miała problemy przez około 40 minut, podczas których była niedostępna dla klientów.
OpenAI stwierdziło również, że niektórzy użytkownicy ChatGPT Enterprise, wariantu przeznaczonego dla firm, napotykali na „podwyższony poziom błędów”.
Poważna awaria. ChatGPT zaczął mieć problemy ze stabilnością
Na początku tego miesiąca ChatGPT doświadczył innego problemu, kiedy firma oświadczyła, że około 10% użytkowników mogło być niezdolnych do wysłania wiadomości do ChatGPT. Technologia AI miała też inną poważną awarię w listopadzie.
OpenAI nie podało wyjaśnienia, co spowodowało najnowsze problemy.
ChatGPT pobił rekordy jako najszybciej rosnąca aplikacja konsumencka w historii i obecnie ma około 100 milionów aktywnych użytkowników tygodniowo, podczas gdy ponad 92% firm z listy Fortune 500 korzysta z platformy.
Czytaj też: Bloatware. Co to jest i jak usunąć
Firma wspierana finansowo przez Microsoft miała ostatnio trudny czas, ponieważ w listopadzie zarząd zwolnił dyrektora generalnego Sama Altmana, tylko po to, by kilka dni później przywrócić go na stanowisko pod naciskiem pracowników i inwestorów.
Poważna awaria ze stabilnością to jednak nie wszystko. Zdarzyło się też, że ChatGPT był uważany za „leniwego”, ponieważ odmawiał poleceń i działał zdecydowanie gorzej, niż wcześniej. OpenAI przyznało, że faktycznie zauważa takie problemy i obiecało, że zajmie się tą sprawą.
Sprawdź również: