Omni Hotels & Resorts potwierdziło, że cyberatak spowodował ogólnokrajową awarię systemów informatycznych, która nadal dotyka niektórych lokalizacji. W odpowiedzi na ten incydent, Omni wyłączyło dotknięte systemy, a zespoły IT obecnie pracują nad przywróceniem i ponownym uruchomieniem infrastruktury.

„Od piątku, 29 marca, Omni Hotels & Resorts reaguje na cyberatak na swoje systemy. Po dowiedzeniu się o tym problemie, Omni natychmiast podjęło kroki, aby wyłączyć swoje systemy w celu ochrony i zabezpieczenia swoich danych” — skomentowała sieć hoteli, udzielając odpowiedzi na pytania zagranicznego serwisu.

W oświadczeniu czytamy: „W wyniku ataku pewne systemy zostały wyłączone, większość z nich została przywrócona. Omni szybko rozpoczęło śledztwo z udziałem wiodącego zespołu ds. reagowania na cyberzagrożenia, które jest w toku”.

Cyberatak na sieć hoteli

Chociaż Omni nie ujawniło jeszcze natury ataku, bardzo prawdopodobne jest, że sieć hoteli była ofiarą ataku ransomware. Obecnie trwa proces przywracania zaszyfrowanych serwerów z kopii zapasowych.

Zobacz: Jak sprawdzić czyjeś IP

W tym momencie żadna grupa ransomware nie przyznała się do odpowiedzialności za cyberatak. Jeśli jednak Omni Hotels nie zapłaci żądanego okupu, gang pewnie przyzna się do ataku i zacznie ujawniać skradzione dane, aby dalej szantażować firmę.

Według pracowników Omni, zespół IT obecnie ręcznie przywraca dotknięte systemy od podstaw, a personel hotelowy został poinformowany, że systemy będą ponownie dostępne w czwartek.

Wpływ na rezerwacje i płatności kartą kredytową

Awaria wywołana cyberatakiem spowodowała awarię wielu usług Omni w piątek, wpływając na ich systemy rezerwacji, zamków drzwi pokojów hotelowych oraz systemów punktów sprzedaży (POS).

Chociaż wszystkie lokalizacje Omni pozostały otwarte i przyjmują nowych gości po cyberataku, pracownicy recepcji doświadczali problemów z płatnościami kartami kredytowymi, nowymi rezerwacjami oraz modyfikacją już dokonanych rezerwacji.

„Drodzy goście, nasze zespoły technologiczne nadal pracują nad przywróceniem systemów IT, które obecnie są niedostępne” — podało Omni Hotels.

Omni Hotels ma 50 hoteli i kurortów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku, z około 23 550 pokojami i 28 polami golfowymi.

W 2016 r. firma również ujawniła naruszenie danych po tym, jak atakujący zainfekowali systemy punktów sprzedaży (POS) w 49 z 60 hoteli w Ameryce Północnej oprogramowaniem malware.

Czytaj też: