Microsoft prowadzi dochodzenie w sprawie problemu, który uniemożliwia połączenie programu Outlook oraz innych klientów pocztowych przy użyciu konta Outlook.com.

„Od około 23 stycznia 2024 roku użytkownicy zgłaszają problemy z połączeniem z Outlook 2013, Outlook 2016, Outlook dla Microsoft 365, Thunderbirdem oraz mobilnymi aplikacjami pocztowymi przy użyciu połączeń POP, IMAP i Exchange” — informuje Microsoft.

Firma dodała, że niektórzy użytkownicy zgłosili, że logowanie za pomocą hasła aplikacji umożliwia połączenie, „ale później znów przechodzi w stan rozłączenia”.

Outlook nie działa z Outlook.com. Użytkownicy zirytowani

Klienci zgłaszali problemy z logowaniem związane z tym problemem od zeszłego wtorku. Na platformach społecznościowych Microsoftu i w sieciach takich jak Reddit pojawiło się sporo wątków.

Osoby dotknięte problemem widzą komunikaty z prośbą o wprowadzenie hasła i opcją „Zapamiętaj moje dane uwierzytelniające”. Jednak nawet po wprowadzeniu poprawnego hasła, okno dialogowe nadal się pojawia, podczas gdy aplikacja próbuje połączyć się z kontem.

Podaję istniejące hasło aplikacji, próbuje się połączyć, nie udaje się, a okno zabezpieczeń znowu wyskakuje

mówi jeden z dotkniętych klientów

Zalogowałem się online, usunąłem hasła aplikacji, stworzyłem nowe i spróbowałem. To samo. Próbowałem mojego zwykłego hasła (nie aplikacji), ale jak można się było spodziewać, nie zadziałało

napisał inny użytkownik

Zespół Outlooka obecnie pracuje nad rozwiązaniem tego problemu. Udostępni więcej informacji, gdy rozwiązanie lub więcej szczegółów będzie dostępne.

Klienci nie mogą komfortowo korzystać z Outlooka

Klienci dotknięci tym problemem, którzy nie mogą używać swoich aplikacji do połączenia z kontami Outlook.com, mogą na razie polegać tylko na wersji online. To często irytujące, bo program pocztowy działający lokalnie na dysku komputera zapewnia większy komfort pracy.

Dodajmy, że w grudniu firma naprawiła inny problem, powodujący awarie klientów Outlook Desktop podczas wysyłania e-maili z kont Outlook.com w wersji 2311 Build 17029.20068.

Microsoft zalecił użytkownikom, którzy wyłączyli automatyczne aktualizacje, kliknięcie „Aktualizuj teraz” w zakładce Plik > Konto Office > Opcje aktualizacji, aby złagodzić problem.

Zespół Outlooka rozwiązał również błąd spowodowany problemem konfiguracyjnym, który wywoływał błędy wyjątków 401. Zakłócał też wyszukiwanie e-maili dla użytkowników Outlook.com w lipcu.

Wcześniej, w czerwcu, Microsoft potwierdził, że niektóre z jego usług, w tym Outlook.com, OneDrive i Azure Portal, zostały zakłócone lub wyłączone przez ataki DDoS. Te zkolei są przypisywane rosyjskiemu grupie hakerów Anonymous Sudan.

Czytaj też:

Obserwuj Vault-Tech.pl w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco z najnowszymi poradnikami i newsami z cyberbezpieczeństwa.