Microsoft prowadzi dochodzenie w sprawie problemu, który uniemożliwia połączenie programu Outlook oraz innych klientów pocztowych przy użyciu konta Outlook.com.
„Od około 23 stycznia 2024 roku użytkownicy zgłaszają problemy z połączeniem z Outlook 2013, Outlook 2016, Outlook dla Microsoft 365, Thunderbirdem oraz mobilnymi aplikacjami pocztowymi przy użyciu połączeń POP, IMAP i Exchange” — informuje Microsoft.
Firma dodała, że niektórzy użytkownicy zgłosili, że logowanie za pomocą hasła aplikacji umożliwia połączenie, „ale później znów przechodzi w stan rozłączenia”.
Outlook nie działa z Outlook.com. Użytkownicy zirytowani
Klienci zgłaszali problemy z logowaniem związane z tym problemem od zeszłego wtorku. Na platformach społecznościowych Microsoftu i w sieciach takich jak Reddit pojawiło się sporo wątków.
Osoby dotknięte problemem widzą komunikaty z prośbą o wprowadzenie hasła i opcją „Zapamiętaj moje dane uwierzytelniające”. Jednak nawet po wprowadzeniu poprawnego hasła, okno dialogowe nadal się pojawia, podczas gdy aplikacja próbuje połączyć się z kontem.
Zespół Outlooka obecnie pracuje nad rozwiązaniem tego problemu. Udostępni więcej informacji, gdy rozwiązanie lub więcej szczegółów będzie dostępne.
Klienci nie mogą komfortowo korzystać z Outlooka
Klienci dotknięci tym problemem, którzy nie mogą używać swoich aplikacji do połączenia z kontami Outlook.com, mogą na razie polegać tylko na wersji online. To często irytujące, bo program pocztowy działający lokalnie na dysku komputera zapewnia większy komfort pracy.
Dodajmy, że w grudniu firma naprawiła inny problem, powodujący awarie klientów Outlook Desktop podczas wysyłania e-maili z kont Outlook.com w wersji 2311 Build 17029.20068.
Microsoft zalecił użytkownikom, którzy wyłączyli automatyczne aktualizacje, kliknięcie „Aktualizuj teraz” w zakładce Plik > Konto Office > Opcje aktualizacji, aby złagodzić problem.
Zespół Outlooka rozwiązał również błąd spowodowany problemem konfiguracyjnym, który wywoływał błędy wyjątków 401. Zakłócał też wyszukiwanie e-maili dla użytkowników Outlook.com w lipcu.
Wcześniej, w czerwcu, Microsoft potwierdził, że niektóre z jego usług, w tym Outlook.com, OneDrive i Azure Portal, zostały zakłócone lub wyłączone przez ataki DDoS. Te zkolei są przypisywane rosyjskiemu grupie hakerów Anonymous Sudan.
Czytaj też:
Obserwuj Vault-Tech.pl w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco z najnowszymi poradnikami i newsami z cyberbezpieczeństwa.